خانه  »  آموزش   »   رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه : 4 روش فوق العاده ساده و ارزان

رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه : 4 روش فوق العاده ساده و ارزان

رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه : 4 روش فوق العاده ساده و ارزان

آیا هنگام شستن ظروف و تخلیه آب متوقف می شود؟آیا به دنبال رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه هستید؟ احتمالا تا کنون با آب راکد در سینک خود با مشکل مواجه شده اید. این آب ایستاده به این معنی است که لوله های سینک آشپزخانه شما با مواد غذایی و چربی مسدود شده است و باید پاک شود. در اینجا نحوه باز کردن آسان گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه شما آورده شده است.

ما چند روش آسان داریم که اصلاً نیازی به ریختن مواد شیمیایی در زهکشی ندارند اما به همان اندازه مؤثر هستند. یک امتیاز اضافی این است که ممکن است از قبل مواردی را در کابینت خود داشته باشید که برای جریان یافتن مجدد لوله های خود به آنها نیاز دارید. برخی از روش ها به مخلوط ساده ای نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به قدرت مکش برای پاک کردن تخلیه شما نیاز دارند. اما این روش ها در مقایسه با تماس با یک لوله کش بسیار ارزان هستند.

روش های ارزان رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

بسته به اینکه گرفتگی فاضلاب آشپزخانه شما چقدر بد است، ممکن است لازم باشد همه این تکنیک ها را دنبال کنید و چند بار تکرار کنید تا گرفتگی سینک شما باز شود. اگر سینک آشپزخانه شما دارای محل دفع زباله است، سعی کنید قبل از شروع به ریز کردن مواد غذایی که ممکن است در آنجا نشسته باشد، آن را اجرا کنید (این عامل یکی از رایج ترین علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است). در اینجا بهترین راه‌ها برای باز کردن گرفتگی سینک و دفع آب راکد و بدبو وجود دارد

گرفتگی رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه

#1 رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه: از تلمبه چاه باز کن استفاده کنید

اگر آب راکد در سینک خود دارید، بهترین راه برای پایین آمدن آن از فاضلاب، فرو بردن آن است. شما به یک تلمبه چاه باز کن نیاز دارید، (اما ترجیحاً نه آنی که در حمام شما قرار دارد، بنابراین از یک تلمبه چاه باز کن تمیز استفاده کنید). برای همین منظور، ایده خوبی است که یک تلمبه چاه باز کن کوچک زیر سینک خود نگهداری کنید تا در زمان گرفتگی فاضلاب آشپزخانه از آن کمک بگیرید.

اگر سینک دوتایی دارید، قبل از شروع، حتماً طرف دیگر را وصل کنید تا درزگیر دست نخورده بماند و از خروج آب از انتهای دیگر جلوگیری شود.

تلمبه چاه باز کن را روی زهکشی در سینک خود قرار دهید تا اثر مکش ایجاد شود و محکم به سمت پایین پمپ کنید تا آب شروع به پایین رفتن کند. بعد از اینکه تمام آب راکد از سینک خارج شد، آب تمیز را به داخل فاضلاب بریزید تا مطمئن شوید که شفاف است. اگر اینطور نیست، باید دوباره پمپ بزنید.

هشدار: مراقب نحوه پمپاژ فاضلاب باشید، زیرا می توانید آب و غذای بیشتری را به سینک خود بیاورید. هدف این است که غذا را از طریق لوله های انتقال به زهکشی فاضلاب بفرستید تا گرفتگی فاضلاب آشپزخانه شما حل شود، بنابراین از پمپاژ سریع آن خودداری کنید. دستگیره تلمبه چاه باز کن را با احتیاط روی سینک خود فشار دهید تا چیزی از زهکش مکش نکنید.

#2 رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه: باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه

اگر تلمبه چاه باز کن تمیزی برای رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه در دست ندارید، می‌توانید از تکنیک تمیز کردن آزمایش شده و واقعی ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این یک واکنش حباب ایجاد می کند که تکه های بزرگتر از عواملی که باعث گرفتگی لوله شده اند را می شکند تا به راحتی از زهکشی خارج شوند.

ابتدا با جوشاندن آب در یک کتری شروع کنید و سپس آن را در فاضلاب بریزید ( کتری های برقی می توانند آب را در هر جایی گرم کنند، اما مهم نیست که آب جوش را چگونه تهیه کنید، فقط مراقب باشید که روی فرش و یا کابینت شما نریزد).

این محلول باید در حال جوش باشد تا باعث رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه شود و نه فقط آب شیر داغ. اینگونه است که می تواند ذرات غذا و عوامل گرفتگی لوله فاضلاب کوچکتر را حل کرده و از بین ببرد. این کار به تخلیه زهکشی کمک می کند، اما گرفتگی را به طور کامل پاک نمی کند. با این حال، اگر لوله های پی وی سی دارید، بهتر است از این مرحله صرف نظر کنید زیرا می تواند اتصالات لوله ها را شل کند. پس از اتمام رفع گرفتگی فاضلاب با جوش شیرین و سرکه، همچنان می توانید با آب داغ شستشو دهید.

بعد، حدود یک فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. ممکن است لازم باشد از یک قاشق چوبی، کاردک لاستیکی یا ظروف پلاستیکی برای فشار دادن جوش شیرین به داخل زهکش استفاده کنید. از استفاده فلز یا هر چیز تیز خودداری می کنم تا سینک شما خراشیده نشود

بعد از اینکه جوش شیرین کمی نشست، یک فنجان سرکه سفید مقطر بریزید. این ترکیب یک واکنش گازدار برای شل شدن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه ایجاد می کند. از یک درپوش استفاده کنید و حدود 15 دقیقه از سینک استفاده نکنید. در این مدت یک قابلمه دیگر آب را بجوشانید. پس از اتمام زمان، آب جوش را در سینک بریزید تا یک بار دیگر آن را شستشو دهید.

این کار را به طور منظم تکرار کنید تا در آینده از تجمع آن جلوگیری کنید و از گرفتگی فاضلاب آشپزخانه جلوگیری شود.

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

#3 رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه: تله P را از مواد غذایی قدیمی و چربی تمیز کنید

اگر همه گزینه ها را امتحان کرده اید اما سینک شما هنوز تخلیه نمی شود، ممکن است لازم باشد P-trap را تمیز کنید. این بخشی از سینک شماست که از بالا آمدن زباله ها و گازهای فاضلاب از طریق فاضلاب جلوگیری می کند .

ابتدا یک رخت آویز صاف شده را با دقت از دهانه سینک خود وارد کنید تا مواد غذایی که ممکن است در فاضلاب گیر کرده اند از جای خود خارج شوند. متأسفانه، اگر کار نکرد، باید P-trap را جدا کنید.

تله P در زیر سینک قرار دارد و به شکل U است. برای برداشتن آن، یک جفت دستکش (مانند دستکش پلاستیکی ظرفشویی یا دستکش چرمی که بدتان نمی آید کثیف شود) بپوشید و در زیر آن یک سطل، مثل سطل زباله قرار دهید. یا کیسه زباله زیر لوله ها برای گرفتن غذا یا آب. اگر خیلی سفت است، از کمک انبردست برای شل کردن اتصالات استفاده کنید.

پس از برداشتن آن، از چیزی سفت مانند چاقو یا رخت آویز برای فشار دادن به رسوبات ته آن استفاده کنید و کناره‌های آن را بتراشید تا هیچ گونه چربی و مواد دیگری وجود نداشته باشد. اکنون می‌توانید تله P را دوباره وصل کنید و به تخلیه آب خود نگاه کنید، همانطور که قرار است.

#4 رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه: در دفع زباله خود به خوبی دقت کنید

دفع زباله از راه سینک ظرفشویی یکی از رایج ترین دلایلی است که ممکن است سینک شما مسدود شود. ممکن است یک قاشق یا مقداری غذا در ظرف هایتان در هنگام شستشوی ظروف باقی مانده باشد. برای جلوگیری از گرفتگی مجدد سینک ظرفشویی، باید این نکات را دنبال کنید.

  • برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب آشپزخانه هرگز چربی را در زهکشی نریزید. به جای آن، آن را در یک ظرف شیشه ای قدیمی (مانند یکی از سس پاستا) بریزید و وقتی خنک شد آن را در سطل زباله بیندازید.
  • اگر زباله دانی دارید، هنگام استفاده از آن، همیشه به جای آب گرم، آب سرد بمالید. آب سرد کمک می کند تا چربی ها در شکل جامد خود باقی بماند تا به دیواره لوله نچسبد. آب داغ می تواند آن را ذوب کند و باعث چسبیدن بقایای لکه به لوله ها شود.
  • برخی از غذاها را در زباله دان سینک نگذارید – مانند پوست سیب زمینی، استخوان، تفاله قهوه یا پاستا. آنها می توانند به تیغه ها (استخوان ها، تفاله قهوه) آسیب بزنند یا کدر کنند یا باعث چسبندگی و گرفتگی آن شوند (پوست سیب زمینی، پاستا).
گرفتگی فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی فاضلاب آشپزخانه

آیا آماده‌اید که لوله‌کشی را در بقیه خانه‌تان باز کنید؟ اگر به دنبال رفع گرفتگی لوله فاضلاب کف آشپزخانه هستید، ابتدا باید دلایل گرفتگی فاضلاب را در مقاله دیگری که در سایت نوشته ایم دنبال کنید.

کلام آخر عمران پی بنیس

در این مقاله به معرفی روش های آسان و ارزان رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه پرداختیم. در ابتدا راهکار تشخیص گرفتگی فاضلاب را بیان کردیم. سپس با 4 راهکار فوق العاده ساده و کاربردی و بسیار ارزان ادامه دادیم.

اما نکته ای که در این مقاله به آن پرداخت نکردیم. لوله کشی درست و اصولی است. ما به شما پیشنهاد می کنیم از یک متخصص لوله کشی فاضلاب شهری برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی کمک بگیرید. در عمران پی بنیس بهترین متخصصین امر وجود دارند تا به شما در راستای رفع مشکلتان مشاوره دهند. با ما تماس بگیرید.

در پایان اگر تجربه ای دارید که می تواند به دیگران در رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه کمک کند، در بخش دیدگاه های همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برچسب ها

پست های مشابه

ممکن است این پست ها هم برای شما مفید باشند