خانه  »  حفاری   »   حفاری فاضلاب شهری : 4 روش حفاری فاضلاب

حفاری فاضلاب شهری : 4 روش حفاری فاضلاب

حفاری فاضلاب شهری : 4 روش حفاری فاضلاب

حفاری فاضلاب شهری

حفاری فاضلاب عمومی می تواند یک تجارت شگفت آور و پیچیده باشد. نه تنها باید خدمات دیگری را که ممکن است نزدیک به خطوط فاضلاب اجرا شوند (به عنوان مثال، شبکه اصلی آب یا کابل های مخابراتی) در نظر بگیریم، بلکه در مناطق شهری انواع موانعی از جاده ها و ساختمان ها گرفته تا سازه های زیرزمینی وجود دارد که ممکن است مجبور باشیم در اطراف آنها کار کنیم.

خطوط فاضلاب جزء ضروری هر منطقه شهری است که بسیاری از مردم آن را بدیهی می دانند. به هر حال، برای یک فرد عادی تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، نگران سیستم فاضلاب خود نیست. اما در زمان بروز حادثه، آنها گیج، ناامید و ناراحت خواهند شد. همچنین استخدام آدم های ناوارد به جای متخصصین در زمان نصب انشعاب به فاضلاب شهری می تواند باعث ایجاد خسارت های جدی به محیط و اطراف شود.

اگر بخواهید کار خود را به یک متخصص واقعی بدهید مطمئنا میزان بروز حادثه و اتفاقات ناگوار را در زمان حفاری فاضلاب شهری به حداقل می رسد. خوشبختانه شرکت نصب و تعمیر خطوط فاضلاب عمران پی بنیس، تجربه، مهارت و تجهیزات لازم برای رفع هر گونه مشکل انواع فاضلاب را به موقع و مقرون به صرفه دارند. ما از انواع روش ها و تکنیک های حفاری فاضلاب برای تعمیر خطوط فاضلاب شما استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ مشکل دیگری ایجاد نمی شود.

در اینجا برخی از رایج ترین تکنیک های حفاری فاضلاب که ما استفاده می کنیم و باید بدانید آورده شده است.

انواع روش های حفاری شبکه فاضلاب

چندین روش مختلف حفاری فاضلاب وجود دارد که ما بسته به مکان و موقعیت از آنها استفاده می کنیم. حتی ممکن است از روش خاصی برای کمک به کارفرما در کاهش هزینه های حفاری فاضلاب استفاده کنیم تا به مشتریان خود کمک کنیم هزینه ها را کنترل کنند. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد روش‌های مختلف حفاری فاضلاب که در محل استفاده می‌کنیم به همراه دلیل آن آورده شده است:

 قبل از شروع کار واقعی با دستگاه حفاری فاضلاب مانند بیل مکانیکی، با علامت گذاری تمام خطوط تاسیسات شروع می شود. برخورد تصادفی با خط برق ممکن است باعث قطع سرویس در منطقه شما شود و باعث صدمات جدی به اطرافیان شود. در برخی موارد حتی ممکن است منجر به مرگ شود. برنامه ریزی دقیق و مدون، کلید موفقیت آمیز بودن حفاری شبکه آب و فاضلاب است.

در مرحله بعد، کارگران از فناوری بازرسی ویدیویی برای ارزیابی وضعیت لوله های شما استفاده می کنند. این کار به آنها اجازه می دهد تا نگاه دقیق تری به آنچه در داخل خط اتفاق می افتد داشته باشند. بر اساس این اطلاعات، آن‌ها می‌توانند استراتژی مناسبی برای ملک و لوله‌های شما انتخاب کنند. لوله کش ها ممکن است برای ادامه تعمیر نیاز به دریافت مجوز یا بازرسی های دیگر داشته باشند.

فرآیند حفاری لوله کشی خاص بسته به روش هایی که استفاده می شود متفاوت است. ما در اینجا قصد داریم تعدادی از آنها را به تفصیل بیان کنیم:

#1 حفاری فاضلاب : حفاری روباز

این روش سنتی تعمیر لوله فاضلاب امتحان شده و درست است. سال‌هاست که وجود دارد و همچنان در حفاری‌های فاضلاب تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شبکه فاضلاب شهری | اگو چیست

روش حفاری روباز ساده ترین نوع حفاری فاضلاب برای توضیح دادن است. حفاری های خارجی رو باز شامل حفاری زمین، تا دیده شدن خطوط فاضلاب از یک مکان بیرونی است. با حفاری خط فاضلاب خارجی، کارگران باید ترانشه ها و تونل ها را برای دسترسی به خط فاضلاب حفر کنند. این کار لوله را به طور کامل در معرض دید قرار می دهد تا تعمیر یا تعویض آن آسان تر باشد. با این حال، اغلب باعث آسیب به زمین و سازه های اطراف آن می شود.

این مورد حفر یک ترانشه در جاده یا مسیر پیاده رو برای آشکار کردن خطوط فاضلاب شهری، قبل از کار در داخل ترانشه برای نصب اتصال فاضلاب جدید است. ما از یک سیستم والر آلومینیومی هیدرولیک با ورق استفاده می کنیم تا کناره های ترانشه را مهار کنیم و کارگران خود را در فضای محدود ایمن نگه داریم. مشخصات دقیق آن به عمق و شرایط زمین بستگی دارد.

حفاری روباز می تواند کم هزینه ترین راه برای دسترسی به فاضلاب عمومی در مناطقی باشد که فضای زیادی برای ماشین آلات وجود دارد و بسته شدن جاده ها تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ساکنان و مشاغل در منطقه نخواهد داشت.

در مواردی که تعمیر خط فاضلاب بدون حفاری فاضلاب امکان پذیر نیست، یک روش جایگزین وجود دارد:

درست است روش حفاری فاضلاب روباز زمان‌بر و کار فشرده ای است، اما تضمین می‌کند که خط فاضلاب شما به طور کامل تعمیر شود. سوراخ هایی باید در دو سمت لوله و اطراف لوله آن حفر شود. همانطور که می توانید تصور کنید، این بدان معنی است که بخش بزرگی از حیاط شما باید کنده شود.

هنگامی که لوله ها از خاک بیرون آمدند، تعمیرات می تواند آغاز شود. چه لوله نیاز به تعویض کامل داشته باشد یا فقط به یک تعویض اتصالات و یا تعمیرات جزئی، کارگران دسترسی آسانی به خط فاضلاب خواهند داشت.

حفاری روباز نسبت به تعمیر بدون ترانشه مقرون به صرفه تر است. این یک راه مطمئن برای تعمیر خط فاضلاب معیوب یا جایگزینی آن با یک لوله کاملاً جدید است. همانطور که گفته شد، این روش دارای معایبی است. یعنی زمان لازم برای تکمیل و هزینه های مربوط به تعمیر محیط آسیب دیده ناشی از حفاری فاضلاب شما.

به طور معمول این کار در مواردی شامل مناظر طبیعی یا خیابان ها استفاده می شود. این پروژه در واقع می تواند زمان کمتری را نسبت به آنچه که انتظار می رود، طول بکشد. تعمیر خط فاضلاب به طور متوسط ​​یک روز طول می کشد و با توجه به گستره و الزامات، تعویض کامل خط دو روز طول می کشد.

به خاطر داشته باشید که اگرچه کارگران باید از بیرون به لوله ها دسترسی داشته باشند، اما آنها ماهر و با تجربه هستند تا از آسیب دائمی به محیط اطراف حفاری فاضلاب ایجاد شده و یا سازه های اطراف اطمینان حاصل کنند.

#2 حفاری فاضلاب : حفاری نقطه ای

این روش به جای حفاری بخش بزرگی از حیاط، شامل حفاری دقیق در جایی است که آسیب وارد شده است. این راهی برای تعمیر خطوط فاضلاب بدون حفر ترانشه های بزرگ است.

حتی اگر روش های حفاری خط فاضلاب بدون ترانشه می تواند پرهزینه باشد، پس از انجام آن نیازی به صرف هزینه برای تعمیر آسیب های چشم انداز نخواهید داشت. با این حال، همیشه امکان استفاده از این تکنیک وجود ندارد. اگر خطوط خیلی زیاد آسیب ببینند، حفاری نقطه ای ممکن است امکان پذیر نباشد.

غالبا حفاری های نقطه ای فاضلاب، در داخل یک ساختمان یا خانه اتفاق می افتد. جک چکش ها و ابزارهای بزرگ صنعتی سوراخی را به سمت لوله سوراخ و یا دارای شکستگی حفر می کنند. در حالی که این روش تهاجمی است، اما منجر به جایگزینی فوری بخش آسیب دیده لوله فاضلاب و یا تعمیر یک لوله فاضلاب شکسته می شود.

علاوه بر این، حفاری های نقطه ای برای نشت های متعدد ایده آل نیستند و ممکن است هزینه بیشتری نسبت به حفاری های خارجی داشته باشند. اگرچه تیم ما در پیمانکاران آب و فاضلاب عمران پی بنیس، حفاری های داخلی را به صورت نرمال انجام نمی دهد، اما هنوز هم یکی از روش های حفاری برای تعمیر خطوط فاضلاب است.

#3 حفاری فاضلاب : بدون حفاری

در حالی که شکل دیگری از حفاری خارجی، مسیریابی مجدد خطوط فاضلاب کمترین تهاجم است، درک این نکته مهم است که این فرآیند در بسیاری از شهرها غیرقانونی است. پوشش فاضلاب از طریق فشار اعمال شده و پوشش لوله های موجود را با لوله های جدید جایگزین می کند. با این حال، درک این نکته مهم است که این یک تعمیر موقت است و نیاز به تعمیر واقعی را در آینده از بین نخواهد برد.

حفاری کانال فاضلاب

حفاری کانال فاضلاب

این پروژه‌ها معمولاً زمان زیادی نمی‌برند و تأثیر کمی بر سطح زمین ندارند. اما با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی روش های استفاده شده در این متد، موفق تر عمل کرده و به عنوان یک روش اصلی استفاده می شود.

برخی از صاحبان خانه‌ها در تعمیر خطوط فاضلاب مردد هستند، زیرا نمی‌خواهند حفره هایی در حیاط خانه‌هایشان حفر شود. این کار خط فاضلاب آنها را درست می‌کند، اما چمن‌هایشان و کف سازی منزل را خراب می‌کند! یکی از مزایای تعمیر لوله بدون حفاری این است که نیازی به حفر ترانشه یا حفاری برای فاضلاب ندارد.

برای برداشتن لوله های قدیمی و شکسته از سر پنوماتیک یا هیدرولیک استفاده کردیم. لوله آسیب دیده قدیمی را جدا می کنیم و آن را با لوله جدیدی جایگزین می کنیم که به اندازه کافی در آن فضا قرار گیرد.

اگر به تعمیر خط فاضلاب بدون ترانشه در تهران علاقه مند هستید، ما پوشش لوله (که به عنوان لوله کشی در محل نیز شناخته می شود) ارائه می دهیم. با این روش لوله های موجود شما با اپوکسی روکش می شوند. این کار شما را از مشکل برداشتن لوله های قدیمی نجات می دهد. هنگامی که آنها را پشتیبان کردند، به همان اندازه کارآمد کار خواهند کرد که گویی یک خط فاضلاب جدید هستند.

این روش های تعمیر تنها در دو دهه اخیر وجود داشته است و آنها را نسبتاً جدید کرده است. تعمیر خطوط فاضلاب بدون حفاری هزینه هایی که هم از نظر نیروی کار و هم از نظر هزینه ای که برای تعمیر ملک خود خرج می کنید، به حداقل می رساند.

#4 روش های حفاری فاضلاب : حفاری و فشار

در جایی که حفاری فاضلاب روی خطی عمیق باید انجام شود، به ویژه در زمانی که نیاز به تخریب حداقلی سطح، مورد نیاز است، روش حفاری و فشار یک گزینه پیش روی است. جعبه های ترانشه که از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند، کناره ها را به صورت عمودی برش می دهند و زمانی که یک بیل مکانیکی خاک را از بین پانل ها جدا می کند، به داخل زمین فشار داده می شوند.

دلایل حفاری فاضلاب

هیچ کس نمی خواهد چمن حیاط خود را حفاری کند، اما اگر خط فاضلاب شما نیاز به تعمیر داشته باشد، ممکن است لازم باشد. در اینجا چند دلیل متداول برای انجام حفاری آورده شده است:

  • لوله فاضلاب موجود آسیب دیده است. اغلب این به دلیل ریشه درختان است.
  • آسیب به خط فاضلاب شما همچنین می تواند ناشی از روغن، گریس و شستشوی چیزهایی غیر از دستمال توالت باشد.
  • از تعمیرات پرهزینه با برنامه ریزی، برای تعمیرات معمولی مانند خدمات تمیز کردن زهکشی جلوگیری کنید.
  • اگر شما در حال به روز رسانی سیستم سپتیک فاضلاب خود هستید.
  • تغییر از سپتیک تانک سنتی به سیستم فاضلاب شهری دلیل دیگری برای حفاری فاضلاب است. (اگر سپتیک تانک شما نیاز به تعمیر دارد، یا اگر یک قانون جدید شهر به تغییر آن نیاز دارد، ممکن است این کار را انجام دهید. اگر چنین است، برای ایجاد تغییر به یک خط فاضلاب جدید، با گرفتن مجوز حفاری فاضلاب، نیاز به حفاری فاضلاب دارید.)
  • شما در حال ساخت یک ساختمان مسکونی یا تجاری جدید هستید. اگر در حال ساخت خانه یا کارخانه جدید هستید، به یک خط فاضلاب جدید نیز نیاز دارید! حفاری فاضلاب به شما امکان می دهد این سیستم فاضلاب شهری ضروری را در یک ملک جدید نصب کنید.

کلام آخر عمران پی بنیس

در پیمانکاران آب اصلی و فاضلاب عمران پی بنیس، ما اهمیت حفاری های خارجی برای تعمیر خط فاضلاب را درک می کنیم. به عنوان یک شرکت تعویض، نصب و تعمیر خط فاضلاب، ما در تعمیر و تعویض دقیق، قابل اعتماد و کارآمد خط فاضلاب در شهر تهران تخصص داریم.

با بیش از 10 سال تجربه در تهران و مناطق مختلف آن، ما کسانی هستیم که برای تعمیر یا تعویض خط فاضلاب شما به روشی سریع و مقرون به صرفه می توانید انتخاب کنید. خواه مشکل شما به دلیل نفوذ ریشه، خرابی لوله ها یا تعویض کامل فاضلاب باشد، یا حتی به دنبال نصب فاضلاب برای ساختمان تازه تاسیس خود هستید، ما کسانی هستیم که بهتر است با آنها تماس بگیرید.

در برخی مواقع، اکثر صاحبان خانه و مشاغل با خط فاضلاب آسیب دیده سروکار دارند. تعویض سریع کلیدی برای به حداقل رساندن آسیب یا قرار گرفتن در معرض هر گونه خطر است.

در پایان اگر نظری دارید و یا نکته ای در مورد این مقاله دارید که نیاز به توضیح بیشتری دارد بهتر است در بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برچسب ها

پست های مشابه

ممکن است این پست ها هم برای شما مفید باشند